Gegevens beschermen zowel fysiek als digitaal met ESET Full Disk Encryption

ESET

Gegevens beschermen zowel fysiek als digitaal met ESET Full Disk Encryption

Bratislava, 13 November 2019 – ESET, een wereldleider in cybersecurity, kondigt de lancering aan van ESET Full Disk Encryption (EFDE), een nieuw product ontwikkeld om ongeautoriseerde toegang tot waardevolle bedrijfsgegevens te beschermen. Beschikbaar als add-on voor ESET Cloud Administrator en ESET Security Management Center, de onlangs bijgewerkte consoles voor beheer op afstand, is EFDE de nieuwste oplossing om, in geval van diefstel of verlies van toestellen,
in alle veiligheid bedrijfsgegevens zowel fysiek als digitaal te beschermen.

De belangen van het bedrijf beschermen
Fysiek gegevensverlies en diefstal van toestellen zoals mobieltjes en laptops zijn een belangrijke bekommernis voor tal van organisaties. Naast de vervangingskosten voor het materiaal, zijn de risico’s op gegevenslekken nog schadelijker. Voor gevoelige gegevens die verkeerd worden beheerd zijn er niet enkel belangrijke boetes voorzien binnen de GDPR-wetgeving maar lekken kunnen ook een negatief impact hebben op het bedrijf, zijn veiligheid, zijn continuïteit en zijn reputatie.

Dank zij de nieuwe en complete oplossing voor schijfversleuteling van ESET kunnen IT-beheerders de verbonden toestellen op afstand implementeren, activeren en versleutelen  met een klik, zodat de  criminelen niet kunnen profiteren van gestolen of verloren toestellen. De It-beheerders kunnen deze oplossing zowel via lokale als cloudgebaseerde externe platformen implementeren. Na de implementatie kunnen gebruikers de versleutelingsstatus van gegevens opgeslagen op de bedrijfsapparaten volgen en beheren vanaf een enkele console. Deze software is beschikbaar als add-on functie voor de nieuwste versies van ESET remote management consoles – ESET Cloud Administrator 1.2 en ESET Security Management Center 7.1 – beide kregen onlangs een update zodat ze ESET Full Disk Encryption ondersteunen.

De opmars van de complete versleuteling
Een marktonderzoek van ESET bij meer dan honderd bedrijven liet zien dat voor 85% van de deelnemers de complete versleuteling van de schijf het belangrijkste kenmerk is onder de verschillende vormen van versleuteling die beschikbaar zijn om hun bedrijf te beschermen. Een rapport van IDC (a report from IDC ) voorspelt dat tot in 2023 de markt voor volledige versleuteling een jaarlijkse groei van 1,4% zal kennen. Deze aanwijzingen doen ESET  geloven dat voor de bedrijven, wat de gegevensbescherming betreft, de complete en makkelijk te beheren versleuteling van de schijf het best aan hun verwachtingen beantwoordt.

In een commentaar over de lancering van ESET Full Disk Encryption, verklaarde ESET Product Manager Ervín Rendek : “Terwijl malware en virussen een grote bedreiging vormen voor bedrijven wereldwijd, weten we bij ESET dat dit slechts een deel is van de huidige uitdagingen op het vlak van gegevensbescherming. Het heeft ons ertoe aangezet om de nieuwe oplossing ESET Full Disk Encryption te ontwikkelen en zo het probleem van gegevensverlies voor bedrijven op te lossen. Het wordt nu beheerd vanaf een console als complement bij andere ESET ICT-beveiligingsproducten. ESET Full Disk Encryption is de perfecte oplossing zowel voor bedrijven die basisbehoeftes hebben in versleuteling als voor zij die reeds het concept van onze managementconsoles kennen.”

Bezoek, om meer te  vernemen over ESET Full Disk Encryption: www.eset.com/be-nl/zakelijk/extended-protection-with*full-disk-encryption.

Over ESET

Al 30 jaar ontwikkelt ESET®wereldwijd vooraanstaande software voor IT-beveiliging alsook diensten voor bedrijven en consumenten. ESET biedt een brede waaier aan van oplossingen die gaan van endpoint en mobiele beveiliging tot versleuteling en twee-factor authenticatie. ESET’s hoogpresterende en gemakkelijk te gebruiken producten laten consumenten en bedrijven toe met gemoedsrust te genieten van hun technologie.

ESET beschermt en controleert onopvallend 24/7, werkt de bescherming bij in real time en maakt het mogelijk dat bedrijven en gebruikers zonder onderbreking kunnen werken. Evoluerende bedreigingen vragen om IT-beveiliging die mee evolueert. Ondersteund door wereldwijde O&O centra werd ESET het eerste IT-beveiligingsbedrijf dat 100 maal de Virus Bulletin VB100awards kreeg voor het identificeren van elke “in-the-wild” malware en dit zonder onderbreking sinds 2003.

Bezoek voor meer info www.eset.com of volg ons op LinkedInFacebook en Twitter.

Persinformatie

Voor meer informatie of voor het testen met ESET kan u contact opnemen met:

MGK Technologies

+352  26 18 51

www.eset.be

Key Communications
Catherine d’Adesky / Louise Biron
catherine@keycommunications.be

louise@keycommunications.be
www.keycommunications.be

Wil  je geen berichten van ESET ontvangen,  laat het dan weten aan louise@keycommunications.be

louise@keycommunications.be